måndag 23 juli 2012

JAKOBS DAGAR DEL 2

Musik i sommarnatten, eller kvällen blev det ju också en hel del av, som alltid på Jakobs Dagar. Hann inte heller med allt som man velat, men ngr band hann vi i varjefall lyssna på.

 Ett band, som vi naturligtvis skulle lyssna på var Sgt. Pepperoni, med Marco Luponero. Den killen kan ju sjunga vad som helst, men så har han ju en far, som sjunger opera. Sedan nånga år tillbaka, har Marcos mor och jag varit bekanta, så självklart ville jag höra på honom.

 Lördagskvällen hann vi även lyssna på Lotta Kerbs och The Napkins. Även hon en tjej, som kan sjunga minsann! Vilken röst! Saxofoner, det gillar jag...

Så begav vi oss till Skolparken, för att lyssna på Thoby Loth.. väldigt speciell musik och vackra toner av flöjt...

 Skuggbild av flöjtisten i takduken, som var spänd över scenen.

 Till tonerna av Thoby Loth, fick vi även se en eldshow av dessa två...och tyvärr vet jag ej namnet på dehär duktiga artisterna.





Innan vi körde hem, tog vi en titt på dessa modiga tjejer och killar, som våghalsigt kastade sig ut i sommarnatten. Somliga skrek...

Andra tog det bara lugnt..
Definitivt inget som jag skulle pröva på...så mycket pengar finns ej på Guds gröna jord, att ngn skulle få mig att pröva på Bundgy Jump...jag som får svindel, då jag skall tvätta fönstren...nästan...

Här avslutades Jakobs Dagar för vår del. Kyligt i sommarnatten var det, men man märkte det inte på grund av alla människor, som värmde upp staden.
Så nu tar det ett år till nästa gång igen...men Jakobs Dagars fyndköp, de visar jag i nästa inlägg.
...och jo, fotografen, var Kari, med sitt "paprazzi" objektiv, för det är så tugnt, så det orkar jag knappt bära.

Kram fr Janet

Inga kommentarer: