måndag 20 april 2015

TÖMMER ANTIKLAGRET

Nu börjar jag på med att tömma lagret, efter den tid som jag hade antikbutik. Vissa saker är svåra att göra sig av med....särskilt då man är lite av en samlare, men jag hoppas att mina prylar hittar till "ett gott hem" :) Kanske du saknar ngt i din samling? Jag fyller på med mera bilder på saker som jag säljer bort efter hand, så håll utkik!

En verklig samlarserie!
 Arabia, Raija Uosikkinen, Emilia serien, smörask. I mycket gott skick. Pris 120 €

Nytillverkad klocka från PuttiPaja. Storlek 30 x 40 cm. Pris 35 €

Arabia tvättfat och vattenkanna. Piippuleima. I mycket gott skick. Pris 250 € SÅLD!

Gråblå målad tvättkommod fr tidigt 1900-tal.  Höjd 77 cm, Bredd 47 cm, Djup 43 cm. Bör ommålas, då färgen lite flagnat. Pris 70 €


Gråmålad allmogesoffa fr. ca 1880-talet. Längd 190 cm Höjd 98 cm. Pris 400 € SÅLD!

Stor brudkista från 1850. Utmärkt att förvara extra täcken, kuddar och sänglinne i. Kommer från Stockholm. Bredd 143 cm, Djup 67 cm, Höjd 87 cm. Pris 300 €

För mera info, så kan ni maila mig. skutnasborg@yahoo.se

Kram fr Janet

Inga kommentarer: