söndag 8 mars 2015

EN SKÖN HELG


Tjuvstartade helgen med en trevlig shoppingfredag i Kokkola. Vill handla så mycket som möjligt i vår egen stad, men en specialbutik, Carolines, gör att jag vill åka till grannstaden och shoppa...vad man inhandlar på Carolines, vet ju de flesta kvinnor...så inga bilder på det köpet...
En vår/sommarklänning, vit med mörkblåa ränder, inhandlades faktiskt i vår stad.

 På Kokkolinna lunchade vi...jättegod mat och endast 9,90/person...4 rätter.




 En långkofta/kappa från Gina Tricot, fick bli ett av köpen...

 Vinröda läderstövletter från Aleksi 13, som har slutförsäljning....

 Då jag började "min resa"att få ner vikten, sade jag, att en dag skall jag kunna ha min favoritklänning igen. Oftast är det dock så, att då man går ner i vikt, så vill man sist och slutligen inte ha de kläder som tidigare varit ens favorit kläder och som blivit för småa. Denna dress är ett undantag...nu då jag äntligen ryms i den kommer jag garanterat att ha den igen....21 år sedan sist!


Söndag och Internationella Kvinnodagen, var vi bjudna till Evelyns svärmor och svärfar, Maja och Mikael på middag. Alltid lika gemytligt på deras lantgård...man känner sig alltid som hemma.

Maja hade dukat så fint...och alltså förstår ej huru denna kvinna hinner med allting. Bakat blåbärspaj, göra middag...som var i ugnen, medan hon själv var i byn och höll Söndagsskola. Vi hade ju knappt knuggat upp ögonen denna söndag...och hon hade ställt till med sallader, servettvikning, huvudrätt, efterrätt och kakor & pajer. Inte att glömma, att Mikael bakat en sockerkaka....där emellan, skall de ha tid att ta hand om sina kossor....sådär 120 djur har de att sköta.


 Innan vi åkte hem. måste vi bara ta oss en titt i Fähuset, där mjölkning skulle börja. 15 kalvar tror jag, det var som kommit till världen detta år....lite blyga, men ändå nyfikna, tittade de över kanten i sina bås.

De stora tjurarna, som nyfiket snusade på mig...skyndade jag snabbt förbi. 


Ha en fin fortsatt söndag!...och jo, 4 veckor utan cigaretter idag. Mår super! 
Kram fr Janet

Inga kommentarer: