fredag 18 juli 2014

SOMMAR-TEATER-INTERNATIONELLT MATTORG

Igår åkte vi till Kronoby för att se på sommarteatern "Mitt Hjärtats Hem" på Torgare Prästgård. Njöt av det ljumma sommarvädret och de fantastiskt begåvade skådespelarna...och som vanligt hade vi trevligt sällskap från Rönnbacka.


 I pausen hann vi dricka kaffe och avnjuta Snåres goda sockerbullar, jag som dessutom varit snål på goda grisar i veckor nu, men skall man kämpa med vikten, så får man lov att hålla sig från sådant. Inte för att jag någonsin varit en sådan som skall ha en bulle till kaffet...men av ngn anledning har jag haft begär efter sockriga grisar på sistone. Kanske det är barndomssommar minnen som "poppat upp".
Lite bus hann ungdomarna också med på pausen....


 Ny dag och morgonkaffe....och sedan iväg till Karleby, för att gå och strosa på det Internationella Mattorget.
På programmet fanns också att köpa Konfirmationspresenten, så där i efterskott. Den hade ju länge varit utsedd, men lite funderingar på vad konfirmanden ville ha, har ju funnits...men efter många funderingar var det klart...och tyvärr, får man lov att åka till grannstaden, då varan ej fanns i vår stad.
Jag checkar ju alltid, naturligtvis om varorna finns i vår stad...och ngn "näthandlare" blir jag knappast aldrig..

 Varmt och massor med folk som strosade omkring...

 Vilken ost skall vi ha...fick många smakprover, innan vi bestämde oss. Den nyutexaminerade kocken i familjen, var ju rätt kräsen :=)

 Så oliver...det finns en i familjen, som ÄLSKAR det!

 ..och här är hon igen :)

 Natursvamp, tvålar och lavendel...

Ostbricka här hemma...och vinet i skåpet...MEN ...en sak glömde vi i värmen...att köpa de goda nybakade  baguetterna och croissanterna. De skulle vi hämta innan vi åkte hem. Hmmm på reissumies kan man ju bara inte sätta dessa härliga ostar.

Ha ett fint veckoslut!

Kram fr Janet

Inga kommentarer: