fredag 23 juni 2017

MIDSOMMARAFTON I NÄTIHAMN

Så som i minst 30 år på Midsommarafton, dukar vi långbord hos min morbror Håkan. I år var det igen spännande med vädret...skulle man kunna sitta ute och äta tillsammans, eller skulle vi få regn...men som alltid, nästan, så klarnar det upp tillls det blir dags att bänka sig runt bordet. Iland är vi 15 runt bordet och ibland är vi 30 runt bordet.

 Moster Maggie plockar lite midsommarblomster till bordet.


 I år fick man ställa sittdynor/sittunderlag på stolar och bänkar, för det var ju allt annat än varmt. Påpaltad med sockor och långtröjor, för att tåla sitta ute.

 Grillmästarna fick i varjefall ha det varmt och skönt...

 Dottern testade en elgrill, som vi konstaterade att kändes mera som en leksak....

 Lite bus och lek med lilla Lilja. Evelyns och Benjamins lilltös, sov mest i vagnen hela tiden....

Gänget samlade och påpaltade är vi minsann med vadderade jackor, mössor, halsdukar osv...länge sedan vi haft en så kylig midsommarafton. Inte ens myggorna villa visa sig :)




 Senare förflyttade vi oss till min mosters villa eller villor, där denna skylt så trevligt hänger "Mom's Hotel - always open"


 Lite sång och gitarr/munspel till kaffet...



Kvällen avslutades med allsång vid stranden...också en mångårig tradition från min mormor och morfars tid.





Skål på er, vänner...säger jag till sist, Hoppas ni har en härlig kväll!
Själv var jag chaufför så det blev bara en äppelcider till maten.
I morgon skall det "finfixas" inför söndagens dop, då gäller det att vara pigg och kry...

Kram på er!
Janet

2 kommentarer:

Mod sa...

Ramlade in för att jag sökte på Ikea och dela av rum :-) Sedan åg jag en rubrik Nätihamn å då blev jag nyfiken för jag har bara sett det på ett ställe å så visade det sig att det var samma :-) <3 Jakobstad Mvh Camilla

janets home & decoration sa...

Hej.
Trevligt att du "ramlade in" på min blogg :) Ha en fin dag!
MVH Janet