fredag 22 oktober 2010

Fritiof, en riktig nattsmygare

Fritiof är en egensinnig och lat katt. Ligger för det mesta i fönstret på värmeelementet och sover. Vaknar dock om ngn öppnar kylskåps dörren eller tar fram fredags chips. Framförallt älskar den ost bågar och chips med smaken Sour Cream Onion.

Då det blir sen kväll, vill den ivarje fall gärna gå ut, det är väl jaktinstinkterna som kommer på....men den har väl även märkt, att nätterna börjar bli lite kalla nu.

Klockan 01.30 vaknade jag av, att det lite bullrade på plåttaket. Vårt plåttak är rätt platt och utanför mitt sovrumsfönster bildar det nästan en "jätte balkong", eftersom mitt sovrum är det enda på övre plan. Jag var nu alldeles bombsäker på, att ngn gick utanför mitt sovrumsfönster....och kände huru hjärtat började slå snabbare. Sedan hörde jag huru det knackade på sovrumsfönstret och jag tittade förskräckt upp...vem satt där, om inte vår Fritiof, som hade tröttnat på att vara ute. Den hade klättrat upp för stegen, som vi hade glömt, att ta bort, efter det att vi rensat takrännorna, hittat mitt sovrumsfönster och krafsat med tassen på rutan. Detta var första gången, som den gjorde ngt sådant i vårt nya hus...katter kan vara rätt kloka.

...men stegen skall bort, jag vill inte att ngn eller ngt knackar på mitt sovrumsfönster flere nätter, man kan ju få hjärtslag med mindre.



Kram från Janet

Inga kommentarer: