fredag 1 oktober 2010

VECKANS LOPPISFYND




Det går i vågor, att springa på loppis och egentligen är jag ingen loppis jagare.
Fast ibland kan man hitta trevliga saker till en struntsumma, som denna lilla blomsterdam i gips från 30-talet. Hon kostade mig 14 euro. Egentligen hade jag samma figurin från förrut, men med vinröd klänning, men henne hade hade jag betalat 60 euro för, vilket jag nu konstaterade att kanske var en dum affär.




















Den andra figurinen är också från 30-talet och tillverkad i Tyskland. Eftersom jag och barnen spelar såväl piano, som fiol, så kunde jag inte motstå den, för en struntsumma på 12 euro.

Denna mässing lampa, hittade jag på veckoslutet på Lopptorget, så gjorde också en herreman och jag fick snopet se på, då han betalade den och gick ut. Bannades lite över mig själv, för att jag inte genast hade nappat tag i den, för den skulle ju ha passat utmärkt i vårt TV rum.... dessutom var den ordentligt stor, minst 60 cm hög.
Då jag för ngr dagar sedan återvände till Loppiset och såg att lampan kommit tillbaka, tänkte jag, att den var menad för mig och nappade fort tag i den. För blygsamma 30 euro, blev den min och jag hade rätt. Den passade perfekt i TV rummet.

Kram från Janet

Inga kommentarer: