torsdag 20 september 2012

EN DAG I KIMO BRUK

Har inte hunnit göra mycket annat än jobba och jobba...ja bloggandet har det inte funnits tid för och ej heller, att vara mycket ute i naturen. Då vädret visade sig sin bättre sida i söndags med sol och värme, beslöt vi att ta en biltur till Kimo Bruk i Oravais...och visst är det vackert där.

 Vi var nästan ensamma i hela bruket och promenerade över små gamla stenbroar...åh vad jag tycker om dessa gamla miljöer.




 Eftersom turist säsongen var slut, så var ju naturligtvis inte detta lilla mysiga cafe öppet. Skulle jag ha vetat att det fanns trevliga utomhus sittplatser, lite här och där, så skulle vi ha haft pick nick korgen med oss.







Hit kommer jag säkert på nytt, för att njuta av naturen, eller besöka smidesdagarna nästa sommar. Vilka vackra platser vi har i vår närhet...man behöver ej resa långa vägar för att njuta av vacker miljö.

Håller förresten på att experimentera med ett nytt fotoprogram...och på ny dator, med annat skärmutseende, så det tar säkert ett par blogginlägg, innan jag får bilderna, som jag vill ha dem...

Ha så gott mina vänner...och ut och njut av solskensdagarna mellan alla höstskurar och stormar.

Kram fr Janet

Inga kommentarer: