torsdag 30 december 2010

SKUTNÄSBORGS ANTIK och året som gått



Årets sista dag börjar närma sig och då känns det naturligt, att tänka lite tillbaka på året, som gått.

Det är prick ett år sedan jag startade mitt sabbats år med min butik och "packade" ner allting i lådor och magasinerade möbler och alla inredningssaker. Otroligt vad ett år av ens liv kan gå fort, men så har det ju också hänt en hel del, under detta år.

Tänkte idag, att det var nog en högre makt, eller vad vi vill kalla det, som gav mig den starka känslan, att jag skulle hålla sabbatsår med Antikbutiken. I februari köpte vi huset och i mars blev mina kroniska sjukdomar värre. Min ryggradsreuma började bråka ordentligt och min SLE reuma blev aktiv...så det var ngn mening med, att jag detta år skulle varva ner.
I samma veva fick min älskade Kari, en sjukdoms attack och oron över honom var stor...
Men året gick vidare och vi började återhämta oss båda två och vi fick flytta in i vårt hus. Renoveringen har fått gå sakta, men säkert frammåt...och det måste ju alla förstå, att det får ta tid, så att vi inte utsätter vår hälsa för mera påfrestningar.

Under detta år har jag också haft tid, att tänka, planera och fundera över vad som komma skall.

Yvonne Rydings hudvårdsserie har jag jobbat med och kommer att förståss att fortsätta med det, vilket jag tycker är så roligt. Känns så skönt att få distribuera en hudvårdsserie, som är gjord av naturliga ingredienser och som man känner att gör underverk med huden och som dessutom är paraben och alkohol fri.
Jag är så nyfiken på vad detta nya år skall föra med sig...ideerna flödar...men skall jag hålla lite paus ännu?


Här är några bilder från min Antik o Inredningsbutik, som jag har vilopaus ifrån just
nu... Ibland får jag själv lov att ta mig en titt, för att komma ihåg huru det var.


Summa sumarum... så har året 2010 varit ett år med mycket glädje och spännande projekt, men också ett år med kamp mot sjukdom och tårar...men det är väl så som livet skall vara. För har vi inga dagar av regn...så uppskattar vi kanske inte lika mycket dagarna med solsken, eller hur?
Jag önskar er alla mina vänner
ETT GOTT , NYTT, VÄLSIGNAT ÅR !

Kram fr Janet

4 kommentarer:

Kamomilla sa...

Hej!
Tack för din hälsning hos mig! Jag läste om dina jobbiga sjukdomar och förstår så bra hur du känt det. Själv lider jag, utöver diskbråck och handledsartros, också av en reumasjukdom. Den var aktiv i tonåren men lämnade sina spår på lederna. Sjukdomen heter Dermatomyositis och har, såvitt jag förstår, lite likheter med SLE.
Den påverkar huden och musklerna och autoimmunitetssystemet...
Skönt att veta att det finns medsystrar döärute, och roligt att höra att vi alla hittar våra vägar att tampas med svårigheterna. Det gäller att tro på sig och kämpa hårt för sina drömmar.

Riktigt Gott nytt År till dig, önskar Kamomilla

janets home & decoration sa...

Tack Kamomilla! Jo, autoimuna sjukdomar är lite jobbiga...och jag har ju en hel hop av dem. Huvudsaken är att man ändå håller humorn och positiviteten kvar i sitt liv...det gör underverk.
Önskar dig också Ett Gott Nytt Friskare År :)// Janet

Mormors Veranda sa...

Hej! Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Kraam Ingela

Anonym sa...

Ett riktigt Gott Nytt År!

ö.Milou