fredag 23 november 2012

NY FAMILJEMEDLEM

Ikväll flyttade en sådan här liten Mamsell in till oss.
 För många, många år sedan hade jag två svarta honkattor och har alltid tyckt, att det varit ngt speciellt med svarta kattor...jo, då häxor brukar ha svarta kattor, brukar jag skämta :), men av någon anledning, så har de alltid varit mycket klokare än de andra kattorna, som jag haft.
Har nu och då sökt efter svarta kattungar..men inte hittat. De senaste veckorna har jag igen börjat tänka på att skaffa en till katt och letat efter en svart en...men inte hittat och så plötsligt igår gick grannfrun ut på Facebook med att kattungarna de skaffat behöver nytt hem, eftersom deras dotter blivit så allergisk...och en av de små kattungarna var denna sötnos. Den behövde alltså inte flytta lång väg, bara några meter och som jag förstod, skönt för grannarna också, eftersom deras dotter kan hälsa på så mycket hon vill.
Märkte genast att det är en tuff liten fröken...och så märkte också vår hund Bianca...ni kan ju se på hundens min här på fotot, att katten redan förklarat "var skåpet skall stå".
Vår gamla frass Fritioff ligger bara i sängen och tittar uttråkat på denna vilding...

Så nu har jag hittat min svarta katt, som just nu ligger och spinner så där hentrevligt i soffan.

Kram fr Janet

Inga kommentarer: