torsdag 12 juni 2014

MELLAN HÄGG OCH SYREN

Just denna årstid är det som jag gillar allra mest, mellan hägg och syren. Denna försommar har minsann gått i examensfester, studentdimissioner och födelsedagsfirandets tecken...och så härligt har det varit, att få umgås med släkt och vänner, njuta och lite få glömma en del av de bekymmer som så många gånger kantat min vardag...men som jag alltid brukar säga, efter regn kommer ju alltid solsken.


I helgen stod på programmet, att fira min dotter Evelyns svärfar, som fyllde 50 år. Då vi körde upp på Rönnbacka i Kronoby, såg den soliga gårdsplanen, där långbordena stod dukade, fick man genast lust att nynna på "Gästerna samlas....sol över backen, glittrande blickar". Man känner sig alltid lika välkommen och lugn i själen, då man besöker denna härliga familj, på deras stora lantgård. En så rofylld plats!


 Ungdomarna roade sig med att kasta lite frisbee, medan vi andra satt och njöt av det fina vädret...

 Lilla Wilgot hade just vaknat och den glada, spralliga killen, ville ju alla hålla i sin famn..så hans mamma fick ge honom över från den ena famnen till den andra..

 I dottern Evelyns famn trivdes han utmärkt....i min famn satt han också en liten stund, men tittade lite fundersamt på, vad detta nu var för en tant :)

I dagarna har också våra Rhododendronbuskar börjat blomma...så vackra är de. Skulle gärna bryta av en kvist och sätta i blomvas, men nämns riktigt inte...vackrast är de ändå, där ute.

Kram fr Janet

Inga kommentarer: