torsdag 28 juli 2016

NAMNSDAG, FÖDELSEDAG, VARDAGAR OCH FESTDAGAR

Livet är inte bara en fest, det är även en dans på rosor....känns nästan lite så denna vecka. Christinorna har vi firat, som hade namnsdag på söndag, dvs, min mor, jag och min dotter Juliana, som dessutom hade födelsedag på Christina dagen. Så en och annan tårtbit har det blivit, ute i Nätihamn. Festdressen lämnade vi i staden och alla såg sådär härligt avslappnade och halv vilda ut, så som det ska vara på sommarstugan.


 Namnsdagskaffet i söndags...


 Tvillingarna Lovisa och Sofia...ja och vem var vem...tror att hon till höger är Sofia :)

Måndagkväll blev en fin och trevlig kväll ute på Ådön, där vi några från ungdomstiden träffades och pratade minnen. Värdinnan Åsa hade gjort härliga sallader med gott grillat till.






En vanlig tisdags middag hemma hos mig. Nja, kanske inte, men i bland kan man lite "lyxa till" vardagen, så att det känns lite festligt.



Onsdagkväll och "kakmonstren" invaderade Nätihamn, dvs vi firade Juliana med kaffe & tårta.
 ....och Juliana "spexade loss"...och jo, jag hade tillåtelse att sätta detta "galna" fotografi på bloggen :)

Pokemon...finns dom i Nätihamn? Åtminstone är det några som hoppas att även de skulle infinna sig till kaffekalaset.


Härlig start på denna vecka. Härligt sommarväder...och vi dansar vidare på rosorna .

Ha det gott!
Kram fr Janet

Inga kommentarer: