måndag 17 april 2017

PÅSKHELGEN

Påskhelgen börjar vara förbi och för min del har den inneburit familjetid, dvs, middagar, födelsedagskalas eller bara att ta det lugnt och umgås och äta ett och annat chokladägg.

 I köket var det ett lite rosa tema, för vid det här laget vet ni troligtvis att jag är förtjust i den färgen. Egentligen gillar jag inte alls Påskens gula färgtema. Jag tror själv, att jag för ett antal år sedan fick tillräckligt av den färgen, då jag bodde i ett hus, som hade en gul köksinredning...jo, som jag valt själv, men det blev lite väl glatt och soligt. Ändå vill man väl ha lite gult till Påsken, det piggar upp och påminner om den soliga årstid, som är på kommande.

 Mina ägg (eller hönans), som jag gjort i deoupage teknik av blommiga servetter, tar jag fram varje år. De har hållit förvånansvärt länge, men i år var det nära på att frassen Eddie skulle ha haft för roligt med dem och de hade varit ett minne blott.


 Min "medmamma", dotterns svärmor Maja överraskade med en söt blomkorg och liten Påskhare.
Just den dagen, Skärtorsdagen, hade jag för ovanlighetens skull, inte veckosluthandlat från morgonen...så inte en mjölkskvätt i kylskåpet, till kaffet. Vi är ju inga mjölkdrickare i min familj, så det är tur, om det finns mjölk hemma...men vi "uppfann" en jättegod blandning, nämligen vaniljsås i kaffet. Jag som dessutom aldrig lägger mjölk i kaffet, måste säga, att det var den godaste "kaffe latte" eller "vaniljlatte" jag druckit. Testa det!


Påskafton ...och traditionell middag hemma hos mig.



Förrätt: Rökt lammköttsröra på malaxlimpa och lammköttsskivor, gräslök och syltlök.
 Huvudrätt: Ja den glömde vi fotografera :) Det skall liksom gå undan nu för tiden vid måltiden...måste passa på så länge lillbabyn sover.
Efterrätt: Memma & grädde
Kaffegott: Glutenfria bakelser.

                                               Family
 Konstaterde att nu börjar matsalsbordet vara för litet.


 Lilla Lilja, som om två veckor fyller 1 år. Oj, så tiden går fort...

 Evelyn & Benjamin, nyblivna föräldrarna tittar på då moster Juliana gosar med Lilltösen.

 Pappas flicka, Kevin & Lilja.

Robin & Olivia.
Vincent försvann i "spelhålan", då det var fotograferingsdags, men för det mesta, så blir det lite så, att man glömmer bort att fotgrafera. Sällan är jag själv med på foton, men denna gång hann de få mig på bild också.

Hoppas ni haft en härlig Påskhelg!
Kram på er all och nu hoppas vi verkligen på ett varmare och soligare vårväder.

Kram fr Janet

Inga kommentarer: