tisdag 12 april 2011

PASTEL COLOURS

Jag tycker om det ljusa, ljuva och romantiska, som vi ofta kan skapa genom att i vår inredning använda oss av pastell färger. Själv har jag ändå ganska kraftiga och mustiga färger, bl.a i "finrummet", som går i vinrött, mörkbrunt och guld. Trevligt som finrum till Julen...men då våren kommer blir jag lite led på dessa kraftiga färger. Här kommer en kavalkad av bilder på rum inredda i olika pastell färger. LJUST GRÅ BLÅTT, gustaviansk vintage...
LJUS BLÅ, romantiskt...


LILA & VIT, får mig att tänka på syrenen då den blommar...


LILA, i kombination med andra färger...


GRÖNT, sägs vara rogivande i ett sovrum...

Här är också ett exempel på, att himmelssäng går att ha i ett litet sovrum. Det är bara viktigt att hålla samma färgton i hela sovrummet, så ser det inte alls litet ut.


MIXED PASTELS, chabby chic. Här är många olika pastelfärger representerade, men det blir ändå en behaglig, lugn blandning...


MIXED, Grön & Rosa...


MIXED, Grön & Rosa...med vit rotting...ljuvt romantiskt på verandan, kanske?



ROSA , ett vardagsrum...romantiskt, som bara den. Helt härligt vitrinskåp, målat i svag rosa nyans...



Ha en bra dag mina vänner!


Kram fr Janet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så vackert! I love the Gustavian style and the mixed green and pink pastels.

Kusin sa...

I'm not really anonymous. :)