måndag 25 april 2011

PÅSKMIDDAG

Påsken har nog mest gått i arbetets tecken, men lite avkoppling har vi också hunnit med. Ett underbart Påskväder har vi minsann fått ha och det ser ännu ut att fortsätta. Lite räfsning skall det väl ännu bli idag och så skall jag även försöka placera min "arbetshörna" utomhus, så blir det nytta med nöje.

Kari brukar ju vara en överraskningens man och det lyckades han också med denna helg.... Jag stod nog lite med munnen uppe, då han placerade den nyinköpta Canon 7D på bordet. Jag har ju tyckt att Canon Eos 500D, som jag fotat med de senaste månaderna varit super bra...men denna kamera tar nog priset. Jag är ju ingen yrkesfotograf...men om man bara hade tid, så nog kunde man lära sig enkelt, att ta bra foton nu. Vilken glädje det är att fotografera med en bra kamera.

Kari fotade och fotade under hela helgen. Tänkte nästan sätta upp fotot, då jag var Påskhäxa och satt på kvasten...men det törs jag inte...ni kunde ju minsann skratta ihjäl er :)


På Påskafton blev det middag hos oss, med barnen och flickornas pojkvänner.


Här är min son Vincent, Olivias pojkvän Philip och Julianas sambo Robert. Philip studerar väl ingredienserna i mjölkpaketet, kockstuderande som han är. Han har nyligen gjort sin praktiktid på Restaurang Gustav Wasa och vi har planerat att han skall få kocka hos oss en kväll...det gäller bara att hitta vaktelägg och allt annat smått och gott som tillreds där. Nåja, vaktelägg kan jag leva utan...och det lär vi nog inte ska kunna inhandla i vår lilla stad.


Mina döttrar Evelyn och Olivia.


Evelyn, brukar av min morbror kallas "Toker"...ni kanske förstår varför. Hon skall alltid lite "showa" på foton. Äldsta dottern Juliana stående.


Det är så trevligt, då hela familjen är samlad... Denna gång var vi inte alla på plats, för Karis barn var inte med. Problemet är bara, att bordet från min Farmor och Farfars hus, som i min barndom verkade enormt, känns ganska litet och snart får vi hitta en lösning på det också...men ännu finns det plats, för ngr matgäster till i vår skara runt detta bord.



Kram fr Janet

Inga kommentarer: