torsdag 29 mars 2012

MARIE ANTOINETTE STYLE


Jag älskar färgerna och dräkterna i Marie Antoinette filmen. Kan inte påstå, att filmen är den bästa, men den är vacker...alla pastellfärger, så ljuv. Färgerna och stilen har inspirerat många och idag kan man hitta en hel del kläder i "Marie Antoinette" stil, men i en modernare tappning. Även många inom inredningen har inspirerats, särskilt sovrums inredning....så även jag, med min Toile de Jouy fondvägg i mitt sovrum.



 Nytillverkad korsett...kanske inte den bekvämaste, men ack så söt.


Halsband från Rajana Kahn.

 Spring Summer 2010 från Wildfox



 Handgjorda Italienska skor





Kan väl tänka mig, att bakverken smakar för gott, från Ladureè


Tror faktiskt att jag skall se filmen en gång till...bara för att den är så vacker.

Kram fr Janet

Inga kommentarer: