måndag 5 mars 2012

HÄRLIGA VARDAGSRUM

Hittade några härliga inspirations bilder då jag gick in på Country Livings hemsida "Living Rooms You`ll Love" ...och visst kunde man "bli kär" i sådana vardags rum. Jag är ju lite för det där romantiska, det borde ni ju säkert förstått vid det här laget. Gärna mysiga kuddar, blomster arrangemang, en del vackra prydnads saker, allt för att hålla dam vippan igång. Gillar inte det sterila, strama inom inredningen. Tycker bara inte att den där ombonade hemkänslan infinner sig då....men som sagt inte för mycket prylar heller, "Lagom är bäst" hette det visst.







Skulle vara härligt att hitta ngn gammal rostig stor utomhus kruka, tänkte jag, då jag såg denna bild. Sedan en tjock glas skiva på...och man skulle ha ett rätt häftigt soff bord. Jag letar ju ännu efter ett soffbord till vinter trädgården. Vet precis hur det skall se ut, men det ramlar liksom inte framför mig.

 Kunde man inte göra såhär med de förskräckliga 80-tals bokhyllorna, som fanns i alla hem och som man får för två tior idag? Måla vit, byta handtag, knoppar och tapetsera bakstycket i en häftig tapet. Då skullet.o.m  jag riktigt bra kunna tänka mig att lyfta in en 80-tals bokhylla.


Färg, färg...är lite trött även på vitt, vitt och är riktigt glad ändå, att jag aldrig slängt ut mitt sekelskiftes möblemang i mustiga färger.
Gå gärna in på Country Livings sida, där finns en hel massa inspiration inom all inredning.

Ha det Gott!

Kram fr Janet

Inga kommentarer: