söndag 13 maj 2012

I MITT KÖK

Uppe på köksinredningen i mitt kök, har jag samlat en del gamla porslinskannor, från slutet av 1800-talet. Två liters kannan kommer från Villeroy & Boch och 1 liters kannan är Arabias tillverkning. Den blommiga kannan är Engelsk tillverkning från 1940-talet. Lite nötta är de...men med all rätt, de har ju en gång i tiden varit i användning och har en del år på nacken. Skulle fotografera resten av min samling också, men märkte, att ...hups.. här borde minsann städas först...att det kan samlas damm på kökshyllorna och jag har ju inte med min rygg varit den vigulantaste, då det gäller, att klättra och torka damm.
 En annan sak, som jag gillar mycket i mitt kök, är dessa burkar, även de från Villeroy & Boch. Har även små kryddburkar i samma serie, som skall placeras på en liten hylla ovanföre dessa. Det gäller bara, att få hyllan målad och upphängd.


Morsdag, som vi firat idag började med att jag fick nybryggt kaffe...lite latmorgon, men sedan åkte vi ut en tur, för att lite fotografera i naturen. Vi hittade inte så mycket fotovilliga "modeller", men ngr frigående höns fotade Kari. Oj, vad det skulle vara härligt, att ha ngr höns...minns så väl från då jag var liten hur jag med min farfar gick till hans hönshus och även min mormor hade höns. Härligt att plocka ägg från egna värpande hönor.


Här är dagens fotografer....Kari..


...och jag..

Jag hoppas ni alla haft en skön morsdag. Jag har fått njuta av vårvädret..fått lite sol på kinderna, ätit jordgubbstårta och bara tagit det lugnt.

Kram fr Janet

Inga kommentarer: