söndag 20 maj 2012

NU VILL JAG HA SOL

Då man inte har något att prata om så pratar man om vädret...då man inte har något annat att skriva om, så skriver man om vädret. Nej, visst har jag en hel del att skriva om, mycket egentligen...kunde nog gott räcka till material för några böcker, men just på inredningsfronten har det ej hänt så mycket den sista tiden. Dessutom har inspirationen för trädgårds påtande varit rätt långt borta denna vår, eller vad vi nu skall kalla det. Känns nog mera som höstmörker då man i över medlet på maj, får ha belysning tänt dagtid inomhus, för att se då man jobbar. Fast en sak är positivt...jag behöver ej känna stress, för att fönstrena ännu är ottvättade.

Solglasögonen har man inte heller behövt använda många gånger. Nämnde på Facebook, att jag snart skaffar en ljusterapi lampa, efter som solen envisas med att gömma sig och då kanske dessa solglasögon skulle komma till användning.

 Så här såg körsbärsträdet ut i fjol, de första dagarna i juni. Nu har de 2 veckor på sig att få samma skrud, som i fjol vid den tiden.

Ja, vem av oss längtar inte tills dess, att vi kan sitta under äppelträdens skugga en het sommardag och avnjuta nypotatis, sill, grillat och sommarfräsch sallad....och efterrätten inhemska jordgubbar och vispgrädde.
By the way...
Fick efter 2 års boende en efterlängtad utomhus torkställning...inte en ful kratta, de avskyr jag...nej, utan en väl undangömd ställning, så att ej hela grannskapet behöver se på mina och tonåringarnas underkläder som svajar i sommar vinden. Visst har vi torkat kläderna utomhus alla de andra sommrarna, men på en ställning som har konkats in och ut, eftesom jag ej tycker det ser speciellt snyggt ut då tvätten välkomnar gästerna..
I min ivrighet nu, så har jag tvättat och tvättat och hängt ut....och väntar ivrigt på att de skall torka, fast snart ger jag upp...
Men som jag brukar säga, hänger jag ut tvätt eller tvättar fönster, då regnar det bomb säkert.

Hoppas verkligen på solsken nästa vecka! Nu blir det Filmtime..

Kram fr Janet

Inga kommentarer: