lördag 23 juni 2012

MIDSOMMARAFTON

Sedan min barndom har vi alltid firat midsommarafton ute på Nätihamn, där hela vår släkt från min mammas sida har sina sommarstugor. Vi dukar till långbord hos min morbror, kusiner och andra släktingar har kommit hem, för att få vara tillsammans och för att se till att traditionen hålls vid liv. Någon sommar har vädret inte varit det, som det borde och vi har fått stanna inne i stugorna och inte kunnat samlas kring långbordet, men för det mesta har solen alltid varit med oss på midsommar. Osäkert var det dock om jag skulle klara av denna soliga midsommarafton, eftersom jag råkat dra på mig en regnbågshinneinflamation och mitt etta öga klarade inte alls av solljus...men tur var att det andra ögat var friskt...men ibland åkte nog sjörövarlappen fram....
 Grillning på gång med kocken Philip och dottern Olivia.

 Gänget är samlat och midsommarmiddagen avnjuts.

 Så hade vi ju en härlig överraskning... Jag hade nog vetskap om detta några dagar innan midsommar, men på midsommarafton eklaterade dottern Olivia och Philip sin förlovning! Ett sådant sött par och jag önskar dem all lycka och kärlek! Så nu blir det att planera en förlovningsfest för "turtur duvorna".

 Här är söta tjejgänget..kusiner, småkusiner och kompisar..och jo, ett av paren är tvillingar.
 Dottern Juliana med pojkvännen Mikael.

 Dottern Evelyn.
 Här kommer sonen Vincent, som varit med kusinen Rebecka och kompisen Johanna och kännt om vattnet var tillräckligt varmt för ett dopp.
 ...och jag, utan sjörövarlapp...
Avslutar med en bild från stranden. Öppet hav, rakt över till Sverige. Solnedgången var vi inte med om, för då var jag redan för länge sedan hemma i Skutnäs och vilade mitt öga.

Hoppas ni all haft en riktigt skön midsommarafton!

Kram fr Janet

Inga kommentarer: