måndag 22 oktober 2012

HÄRLIGA BÖCKER

 En av mina ungdomsvänner mailade mig en dag, att hon städat i sitt bibliotek och hade hittat en bok, som hon tänkte att jag kanske gillade och kunde ha nytta av. Så en morgon förra veckan då jag steg ut på trappan, hade hon placerat denna underbara bok om Vintage väskor, på bordet vid entrèn, Tack Anne-May för den vackra boken!



 Helt underbart inspirerande bilder, kan sitta och bläddra i den hur länge, som helst och självklart finns ju Chanel väskorna med i denna bok.

Här är tre böcker, som jag läst den sista tiden. Att Leva i Ljuset, av Shakti Gawain, hade jag sedan många år tillbaka i min boksamling, men det är en härlig bok, som man gärna läser om och om igen. Blue Ocean Strategy är en väldigt bra bok för företagare att läsa och rekommenderas av de flesta stora föreläsare. En bok om hur du hittar de nya blåa ocanerna och inte stannar kvar i de blodröda oceanerna och bara konkurrerar med andra företagare.
Den snälla förtagaren, håller jag på att läsa ännu ( har inte hunnit läsa, så mycket på sistone), en bok som är superbra att läsa för småföretgare. Fina tips och råd, om huru du som företagare, skall vara snäll mot dig själv! Mycket viktigt att komma ihåg sig själv, som företagare, i vår alltmera hårda och stressade värld. Ge dig själv uppskattning.

Vad har ni för favoriter, som ni läser på höstkvällarna?

Kram fr Janet

Inga kommentarer: