måndag 23 mars 2015

16-ÅRINGEN

Årets första jordgubbstårta fick dagens födelsedagsbarn, familjens yngsta, för minsta kan jag ej säga om min son Vincent, som idag fyller 16 år och är längst i familjen. Systrarna med pojkvänner har varit och uppvaktat, utom sjuksköterske systern, som är fast i Vasa på sin praktikplats.
 Det är ett tag sedan dessa foton är tagna, men ack vad åren går fort ibland. Visst hade man händerna fulla, då man hade 4 små barn tätt efter varandra, men alla ni som är småförälder nu....njut av tiden...den går så fort.

Vincent var den första av barnen som kom i kontakt med vår dalmatiner, Bianca...

 ...så kompisar blev de från första början.

 Lite extra god frukost, var på dagens önskelista, så då fixade jag naturligtvis varma smörgåsar, bacon och ägg. Kaffe hoppade han över...eftersom det inte var malt på mörkrostade bönor. Skall den drycken intas, skall det vara riktigt gott kaffe, enligt honom.


Så försökte man fotografera solförmörkelsen i all hast i fredags. Lyckades inte så bra, men här är ett bevis på att jag försökte, samtidigt, som man skulle försöka akta ögonen.

Svärsonen Benjamin tyckte jag att hade tagit ett så snyggt foto genom svetsglasögonen på jobbet, så jag bad att få "låna" det,

Ha en fin vecka!

Kram fr Janet

Inga kommentarer: