söndag 15 mars 2015

VÅRKÄNSLOR

Vilket helt underbart veckoslut vi haft! Superhärligt väder och ändå bara medlet av mars. Jag har njutit av det härliga vårvädret och man riktigt känner huru mycket piggare man blir, för varje solstråle, som tittar fram.
Lördagen åkte jag ock dottern ut till Nätihamnen. Fiskmåsarna hade också anlänt och man hörde med jämna mellanrum, ljudet av svanar. Till och med den första myggan var på plats....den har man precis inte saknat. Havet var redan öppet, men vid stranden fanns det ännu is. Vi höll oss på landbacken, men mellersta dottern, som varit i Replot i helgen, lär ska ha tagit sitt första vårdopp i havet...eller kanske det ännu kan kallas för , att ha vinterbadat :) 




En liten pick nick korg hade vi tagit med, så vi unde dricka lite eftermiddagskaffe.

Så har jag äntligen skaffat en blender, eftersom min hushållsassistent gick sönder då jag bakade jullimpor, så då var det ju omöjligt att använda blendern, som hörde ihop med den. Denna kostade lika mycket som en veckas cigarett rökning, så det unnade jag mig! Fem veckor orökt idag...och ibland glömmer jag faktiskt bort att jag överhuvudtaget rökt...


Så nu skall det göras hälsosamma smoothies, så man riktigt får upp energin!

Kram fr Janet

Inga kommentarer: