måndag 2 maj 2011

MAJ MIDDAG

Valborgsmässoafton och 1:a Maj är förbi...eller "Glada Vappen", som vi ofta säger här i Finland. För min del har denna helg mest gått till att planera vad som komma skall i företaget denna vår och sommar. En av dagarna var Camilla Norrback här hos mig och vi gjorde upp trevliga planer tillsammans.

Lite tid för avnjutning av god mat o dryck, har vi naturligtvis också haft. Dukning blev denna gång i rosa. Ballonger och serpentiner hade jag glömt bort, att köpa...men i och för sig, "pedant" som jag är, så tycker jag bara, att de skräpar.



På valborgsmässoafton, var det precis ett år sedan vi åt vår första middag här i huset. Då var det ännu omöblerat och halvfärdigt kök och vi åt på pappers tallrikar, men oj vad trevligt det också var.


Här är dagens kockar. Mor och dotter Evelyn.



Så tog vi en biltur till Socklot, för att hämta dotter Olivia från en somarstuga och vi testade den nya kameran. Tranan på bilden, var så långt ifrån bilen, att vi fick titta noggrannt för att se, att det var en trana till först. Rätt skapliga bilder blev det ändå med tanke på hur långt avståndet var.


Ha en riktigt bra dag!


Kram fr Janet

Inga kommentarer: