söndag 12 augusti 2012

ROSOR & RENOVERING

Äntligen! I morse hade min första ros, slagit ut i trädgården, så som jag väntat.
 Hade nästan gett upp hoppet, denna eländigt regniga sommar, på att få se mina nyplanterade kanadensiska buskrosor blomma. Doften... så ljuv. Lyckades förståss fotografera en ful fluga också, som satt i min enda ros. Till min förtjusning ser jag, att i morgon kan jag förvänta mig, att flere rosor slagit ut.

 Så har det blivit lite renovering av möbler mellan regnskurarna. Inte lätt, då man ena stunden tänkt "Okej, nu kan jag måla utomhus"...för att i andra stunden lyfta in allting, då regnet kommit. Fick i varjefall detta soffbord målat svart. Naturligtvis glömde jag att ta foto på, hur det såg ut innan...och kanske lika bra det, för en och annan kunde ha tyckt, att jag förstörde dett mahognybord från 40-talet, då jag sprutmålade det svart. Jag kunde ju bara inte tänka mig, att ha ett brunt bord till en soffa med svart ram.
Ljusstakarna i tenn, som ni kanske minns att jag fyndade å Jakobs Dagars Gammaldags Torg, fick sin plats på bordet. Tycker de tar så bra upp den gråa färgen i vinterträdgårdens golv.

Inkommande veckoslut är det sakletarens drömmarknad, nämligen Juthbacka Marknaden. Det som jag är på jakt efter, är en rund bollskål i tenn till detta bord....för att sätta en bukett rosor i, förståss. Ja inte rosorna fr min trädgård. De näms jag inte plocka ännu...men sedan då jag har en riktig "Rosegarden", då kan jag plocka en och annan bukett.

Hoppas ni haft ett skönt veckoslut!

Kram fr Janet

Inga kommentarer: