måndag 30 juli 2012

VOHVELIKAHVILA/VÅFFELCAFÈ

Var på förmiddagen en sväng till grannstaden, Kokkola. Främst för det att jag skulle och granska mitt öga, på Ögonpolikliniken där, att allt var OK, efter sommarens regnbågshinneinflamation och fick tack och lov beskedet, att allting var som det skulle.
 Tidigt hade vi stigit upp denna varma sommarmorgon, så mogonkaffe hade jag inte hunnit inta i den mängd, som jag brukar och tyckte att eftersom vädret var så skönt, så kunde vi besöka Vohvelikahvila, ett mysigt sommarcafè, vid museet, mitt i centrum. Har hört och läst, att där serveras enormt goda våfflor av all de slag.


 Trodde jag skulle dåna av, då cafebiträdet kom ut i trädgården och serverade mig min våffla. Kari hade redan på sjukhuset cafè, försett sig med kaffe och dopp, så han hade bara köpt en kaffe, men han fick nog minsann hjälpa mig med ätandet av denna våffla, som annars skulle ha blivit hela veckans kalori intag....men kan säga, att visst var den god!

En hel del annat skulle säkert ha funnits att se i byggnaderna på området, men tiden tog slut...som vanligt.
Ni som inte ätit våfflor på Vohvelikahvila, gör ett besök till detta mysiga ställe. Kan varmt rekommenderas.

Varm och svettig dag har det varit, med mycket åska i luften...härligt med denna efterlängtade värme, som vi verkligen inte varit bortskämda med denna sommar.

Ha så Gott!

Kram fr Janet

Inga kommentarer: