tisdag 22 januari 2013

BLOMMOR, BLOMMOR

Detta blev dagens inköp från Blomsterhandeln på vår gata. Vad gör man då det är renoveringsrea med -70%, ja man köper lite blommor naturligtvis och tänker att jag behöver ju ej gråta om jag lyckas vattna ihjäl dem, eller försätta dem i total torka.

 Bus Fian gillade extra mycket allt prasslande papper, som jag slängde på golvet. Billig och bra katt leksak.

 De små bergspalmerna hamnade i vinterträdgården med mina favorit prydnadssaker, som har sådär 300 år på nacken.

 ...och vem gillar att också sitta i vinterträdgårdens fönster. Mina prydnadssaker skall faktiskt "fastlimmas" med dubbelsidig teijp.
En blomma "tyngde" jag ner i en porslinskanna.

...och titta ven gömmer sig här då?

En azalea placerades i matsalsfönstret och den andra i en potta på pidestalen i entren.

Vad gick blomkalaset + de krakelerade blomkrukorna på...täcks knappt säga det...tror det blev hela 14 euro. Tror bestämt jag tar en sväng till blombutiken i morgon också.

Kram fr Janet

Inga kommentarer: