tisdag 15 januari 2013

HUR VAR DET MED NYÅRSLÖFTET?

Började dagen med lite röntgen av min käke, vet ej vad som bråkar riktigt där...men humöret for lite i botten, då röntgenskötaren frågade om jag har löständer. Hmm så gammal är jag ju inte, men det var ju en säkerhetsfråga, likasom den, att är du gravid, som de frågar innan röntgen. Ja, inte vet jag ju om jag hade blivit gladare om de frågat det. 
 Ifall jag råkar vara på sjukhuset vid lunchtid, elller i närheten, så brukar jag gå in på Cafe Malmia och äta av deras sallads buffe. Så himla god och man kan också hämta därifrån. För endast 4,50 får du plocka en mega stor tallrik och betalar du 50 cent till, så får du ta av deras hembakta grovfibriga bröd. Dessutom ingår dricka och där kan du välja mellan vatten, mjölk, svagdricka och surmjölk.
Så det blev min lunch idag.

 En bukett rosor är väl inte heller fel, en helt vanlig tisdag. Fast egentligen borde det ju varit tulpaner, eftersom det idag ä tulpanens dag...

Ja, och Nyårslöftet, hur var det med det? Ger aldrig nyårslöften, men jag kan lova mig själv något, för mitt eget bästas skull eller ta liksom en nystart på det nya året.
Idag har jag varit utan i 18 dagar...utan vadå? Jo, tog tag i den last, som skämts mest över, knappt att jag har täckts säga det...att jag efter 15 års paus, började med cigarett rökning...MEN NU, Nu är det slut med kvällscigaretterna.
Automatiskt kommer då också ett hälsosammare tänkande...mera sallader...mera frukter och så skaffade jag stavar.
Än så länge är det promenad med dem i kvällsmörkret, inbillar mig att jag syns mindre då.
Så om ni hör någon, som flåsar fram längs vägarna i mörkret, så är risken stor att det är jag...men skööönt är det.

Kram fr Janet

Inga kommentarer: