måndag 14 januari 2013

LÄNGTAN EFTER LJUSET

Aldrig förrut har jag varit så tidig med drömmar och tankar på våren. Har ju knappt hunnit få utkastat Julgranen och en tomte finns ännu kvar i entren, men tittar och tittar i inredningstidningar på vårinspiration för hemmet.
 Kanske beror det på den enormt regniga sommar vi hade, med solskensdagar, som man nästan kunde räkna på alla sina fingrar, den mörka hösten och nu även en mycket kall december, som gör, att längtan efter våren och ljuset är starkare än tidigare.
Så därför sätter jag upp lite ljusa, pastelliga inredningsbilder...ifall det är någon annan än jag, som har samma vårlängtan.



 Kunde man kanske piffa upp några gamla klädgalgar med dekoupage av blommor ....

 En första tulpanbukett skall jag definitivt unna mig denna vecka....

Ångrar lite, eller rätt så mycket, att jag inte var så energisk i höstas, att jag fick nedslängd lite tulpanlökar, för då skulle våren i trädgården kunnat se ut så här.

Ha en fin ny vecka, alla läsare!

Kram fr Janet

Inga kommentarer: