söndag 13 januari 2013

GOD MORGON!

Söndagmorgon är den enda morgonen på veckan, som jag har möjlighet att göra riktigt som jag själv vill.... nästan. Tyckte egentligen lite synd om mig denna helg och hade mega tråkigt igår, eftersom Kari jobbade hemma i Oulu och jag var här i Jakobstad.
 Egentligen borde man ju istället vända de ensamma tankarna till något positivt i stället, ta vara på tiden, som man får ha för sig själv och göra precis, så som man själv vill. Vi kan ju alltid själv välja huru vi använder vår tid. Detta blev jag på nytt påmind om i morse, då jag läste det, som Wonna de Jong, en mycket klok och framgångsrik kvinna skrivit. En kvinna, som startade med två tomma händer och idag är en av Sveriges rikaste kvinnor.
 Idag blir det fortsättning på läsandet av denna bok, som jag fick av min dotter Juliana i Julklapp. Skall även unna mig en motionsrunda och så förståss göra en god söndagsmiddag åt min kära familj.


Kram fr Janet

Inga kommentarer: