söndag 31 mars 2013

PÅSKEN HOS OSS

I år blev Påsken en riktig vilo helg för oss. Har bara slappat och tagit det lugnt, vilket verkligen behövdes efter ngr hektiska veckor.

 Lite Påskpyntning gjorde vi. Påskägg med decoupage, äppelskvistar hade plockats in, men hann inte börja blomma...och vet ej ens om de kommer att göra det.

 Påsk hararna fick sin plats i köksfönstret, som vanligt. I år hade jag köpt vita narcisser till krukorna.

 Lite ljuva rosor till vinterträdgården...

 Påskriset fick vita fjädrar och blomvaserna rosetter i Påskens glada färger och plaserades på det gamla Taffel Pianot, som fungerade, som Påskgodis bord. Påskharen kommer ju alltid på lördagsmorgon och sprider ut lite extra godis.

 Tulpanbuketter fick pryda matsalsbordet...

 Äldsta dottern tog en "trudilutt" på pianot, efter middagen...

 Så har vi också njutit av det vackra vädret på isen i Fäboda.

 Ja inte är det jag på detta foto...jag har hållit mig till kvasten, då jag flugit runt i helgen ;)

Otroligt stark sol...nästan riktigt bländande, men lite kalla vinbyar var det också.

Ha en skön fortsatt Påskhelg!

Kram fr Janet

Inga kommentarer: