onsdag 15 maj 2013

EN SOLIG MORSDAG

Så har vi haft morsdag i helgen och blev uppvaktad med lite blommor. Jag fyller ju så nära morsdagen, så vi brukar nästan slå ihop dem...men att få en blomma med ett hjärta, där dessa ord stod, kändes ända in i hjärteroten!


Städa lite i byrålådorna och hittade detta fotografi på alla mina barn, som var taget för ca 7 år sedan. Åren går så fort och idag börjar de alla redan vara så stora och duktiga...men saknar lite den där tiden, då de tassade över till mammas säng, för att de inte kunde sova riktigt bra, eller hade drömt något hemskt...eller bara annars ville gosa i mammas stora säng. Så ni som har små barn ännu, ta vara på den tiden då barnen vill somna på mammas arm...den går så fort.

Terassbygget kom igång i helgen och det känns som en så fin födelsedags och morsdags present, att den blir fixad nu. Nästa helg skall den bli färdig, förutsatt att vi får ha bra väder...men Kari fick ivarje fall så mycket färdigt, att solstolarna rymdes där och det är ju väldigt viktigt :)
 Jag har mest suttit och slappat på morsdagen...eller planerat hur det skall bli (det är ju också ett viktigt arbete :) )...eller kännt in terassen, så som Ernst brukar säga. Lite krukor av lekategel skall vi ha framför terassen och så har jag önskan om att få åtminstone 2 st cementringar modell smalare och högre, att plantera någon uppstammad cypress i.

 Kanske ngn kryddlåda i denna modell?

 Detta är en bild, som jag hämtat mycket inspiration av till vårt vita funkishus. En cypresshäck har vi redan, men mycket grönt skall det vara och blommorna skall vara vita , eller max svagt, svagt rosa...och då talar jag om rosor förståss.


 Skulle gärna ha en utomhus öppenspis, att sitta och mysa framför på sommarkvällarna ( har glömt att det finns mygg)

Eller....drömmer jag riktigt mycket, så skulle det gärna få bli något sådant också, men antar att det blir en liten plastbalja, för fotbad :)

Härligt att vi äntligen fått lite värme...och att man redan ser att björkarna börjar spricka ut och att äppelträdens knoppar är ganska feta.
Strumpbyxorna har jag satt in i skåpet och från och med igår är jag "barfota grevinna" i skorna.

Kram fr Janet

Inga kommentarer: