söndag 5 maj 2013

ETT ÅR HAR GÅTT

Så har då ett år till av mitt liv gått...Nej, det låter för tråkigt! Säger istället, Jag har fått uppleva ett till år av mitt liv...fantastiskt! Visst har året också bestått av " dagar i moll", så är det ju med livet...men de dagarna lägger man fort bakom sig och försöker fokuser på det positiva i livet och dagar i dur.
Just denna födelsedag, hade jag kvällen innan fått rejält halsont och snuvig var jag, årets första, eller rättare sagt hela vinterns första förkylning...och " PÅ min födelsedag", som Lotta på Bråkmakaregatan sade...

Vaknade av att mina barn sjöng "Ja må hon leva" och överräckte mig ett paket, som jag öppnade och sade "Oj, kaffebönor, va gott.....hmm MEN hur skall jag koka dem? "...barnen började skratta och bar in ett stooort paket, som innehöll...

 ...denna mackapär, som de sade i "Madicken". En kaffebryggare, där jag också kan mala mina kaffebönor...och timer, så att jag på morgonen får vakna till nybryggt kaffe.
Efter att jag överlåtit läsandet av bruksanvisningen till min svärson, var för trög i huvudet av flunssan för att själv få det utklurat ( kan jag ju skylla på :) ), så fick vi avnjuta ett riktigt gott kaffe!
Pauligs bönor är väl kanske inte de godaste ändå...så nu blir det jakt på goda kaffesorter och att experimentera lite.

 Lite middag åt vi...

 ....och tårta, som äldsta dottern fixade till.


En riktigt fin födelsedagspresent, var också detta kvällsprojekt, som Evelyns pojkvän Benjamin gjorde.
Teassrenovering är en av vårens projekt, skall var klart tills det att vi firar vår första student, dottern Olivia.
På fredagkväll lade jag mig på soffan, måste bara få sova en stund, då jag kände att jag höll på att få en förkylning.... dryga 2 timmar senare var terassen försvunnen, bara  stommen kvar! Plankorna bortburna bakom garaget och Evelyn hade dragit bort en hel del skruvar.
Nästa helg skall det bli nya terassbräden, så vi hoppas på solsken då!

Kram Janet

Inga kommentarer: