onsdag 22 maj 2013

INREDNING AV TERASSEN

Vår nya terass är klar...eller rättare sagt golvet är klart...och på ett golv kan man ju inte sitta, så då skall den ju inredas. Till det kunde man ju få hur mycket pengar, som helst att gå åt. Tack och lov gillar jag inte alls utbudet av trädgårdsmöbler, som finns på den finska marknaden just nu, så det lär bli billigt. Gillar inte de kantiga utomhus rottingmöblerna, som alla ser ut, som om de vore tillverkade av en och samma fabrikör. Önskar att fantasin kunde ha varit lite varierande, då butikerna inhandlat utomhusmöbler. Så då sitter man ju och googlar på vad som finns i utlandet och får försöka komma på egna lösningar.
 Önskar att rottingmöbler i denna variant kunde finnas i butikerna. Vackra, men om de skulle passa till vårt funkis hus är en annan femma.

 I förrådet har jag ett långt gammalt amerikanskt brunt bockbord, som det ryms minst 8 personer runtomkring. Det skall få en omgång med målarpenseln i en ljusgrå färg eller vit färg...men lite behandlas, så att det blir en "touch of shabby chic".


 Dessa trädgårdsstolar hittade jag på IKEA och tror att de kunde gå ganska bra ihop med vårt hus...men vet inte om jag gillar eller inte gillar, man skall ju tycka om dem i ganska många år.

 Ett moskitonät vore väl också bra att skaffa.

 Det blev över en hel del plankor och man kunde ju göra ngt liknande på ena sidan av tersassen... just där som vi kommer ut genom de franska dubbeldörrarna från den blivande spa/bastu avdelningen (som jag hoppas blir nästa projekt :) )

 Dessa Beach Basket Chair har jag alltid tyckt att är helt underbara, men passar de på en helt vanlig liten gräsmatta nästan mitt i stan? Knappast, men sköna är de och för 200 € kan man köpa sig en sådan....plus frakt och, suck tänkte jag då, men total priset blev dryga 400 €, så inte så fruktansvärt dyrt i varjefall.

Vet inte varför jag inte får denna stol "ur mitt huvud", de som fanns att köpas på tidigt 80-tal och nu hittar man dem inte alls. I utlandet finns de...men antar att frakt kan bli rätt häftigt pris. Önskar mig 2 st...anyone som har överlopps 2 sådana i sitt förråd???

Ut och njut av vädret nu ...alla ni som kan! Det är ju för underbart! Varje morgon ser man hur naturen blir grönare och grönare. Äppelträden och körsbärsträden börjar blomma, ja snart är den här, den bästa tiden ....mellan hägg och syren...

Kram fr Janet

Inga kommentarer: