tisdag 25 juni 2013

DAGENS ROSA INKÖP

Det blev lite mera romantiskt rosa idag, då jag strosade omkring på rean. Egentligen var jag på jakt efter shorts åt min son, men lite svårt då han ännu var hemma och hade sovmorgon, att komma hem med de rätta shortsen. Kakfaten var en enklare sak...
 Jo då, har kakfat från förrut...men inte rosa...och inte en rosa sockerskål heller. Rosorna inhandlade jag faktiskt för en vecka sedan och så här bra har de stått sig.

 Lite mera mårbacka pelargoner...rosa förståss, passade jag också på att köpa. De förra lyckades jag glömma bort att vattna...suck...skulle passa bättre med silkesblommor åt mig, men äkta är så mycket vackrare.

 De små rosa våningskakfaten kommer att passa utmärkt att servera macarons i olika pastellfärger på. Rosablommiga kaffekoppar har jag nästan i minut och parti, bara att söka fram dem ur de 50 porslinslådorna, som de finns nerpackade i.

Så blev jag så "i tagen" av allt rosa... så jag började titta bland sparade foton och inspirationsbilder på min dator, så här delar jag med mig av en liten "Dröm i Rosa"





Tror inte jag skulle vilja ha mitt hem i bara rosa nyanser, men liten romantisk stuga, i Marie Antoinette stil, kunde faktiskt gå för sig...och jo, naturligtvis blev jag ju också inspirerad av Ernst Kirschteigers nya projekt, Orangeriet...han nämde ju ngt om en stil i Marie Antoinette.

Kram fr Janet

Inga kommentarer: