söndag 30 juni 2013

PÅ ÖNSKELISTAN

Då det regnat, som mest, så skulle man ju vilja vara i trädgården....men då har jag i stället suttit och surfat på nätet vad jag skulle vilja ha till trädgården. Blommorna jag planterade i krukorna, ser för bedrövliga ut. Först hade de för varmt av solen...och sedan blev de genomdränkta av allt regn. Under flere år har jag haft bolltujor vid entren i vita krukor och de har absolut klarat sig bäst. Så det skall få bli mera tujor..
 Uppstammade bolltujor är en sak, som jag vill ha. I fredags då jag var och inhandlade mat till helgen, stack jag mig in till en trädgårdsbutik...och där fanns en hop så vackra och på -30%, men bråttomt som jag hade, så tog tiden slut, då jag tagit mått på rosenporten, som fanns där. Ja självklart fanns det bara 2 sneda ynkliga upstammade bolltujor kvar, då jag senare åkte dit...och nu verkar de vara slut överallt.

 Cementringar, modell lite större än dessa, för att placera de uppstammade bolltujorna, som inte längre går att få tag på, i....tror jag har bättre lycka med att hitta cementringar :)

 Lite större cementringar...för lite rinnande vatten...

 Ja, så var det rosenporten, men är ännu osäker om den skulle passa mellan murarna på framsidan av vårt hus..
 Lavendel, lavendel....

...och en vit gasgrill! Varför hittar man dem ej här? Tycker de svarta åbäkena är så fula...och inte kan jag säga att jag heller gillar de, som är av rostfritt stål....men på Rusta, finns det vita, men till närmaste Rusta butiken är det en bit att köra.

Nu har det äntligen slutat regna... så ut i trädgården och torka av trädgårdsmöblerna, samt plocka in sittdynorna, som blivit rejält blöta...

Kram fr Janet

Inga kommentarer: