tisdag 22 oktober 2013

PEAS ON EARTH

Nu tänkte ni säkert.."Hon kan ju inte stava rätt", men det kan jag nog! Fick denna söta skärbräda, med texten "Peas on Earth" av barnens kusiner och deras mamma Åsa, då de var här under höstlovet. Härlig text med flere fina betydelser :) Kommer definitivt inte att hacka lök på skärbrädan, på sin höjd lägger jag ngr små ostar på den...är alldeles för fin för att skära och hackas i!


 Öppnade idag vid matlagningen, Pasta Bolognese, denna fina Olivoil,s flaska, som Åsa också hade med...och den var så god och ren i smaken. Har inte sett detta märke i våra matbutiker. Den skall jag använda då vi gör goda sallader. Kan inte på långt när jämföras med ngt av de olivoljor, som jag tidigare använt i min matlagning.


Denna kalla och blåsiga oktoberdag, började jag redan från tidig morgon med pappersarbete...bokföring, siffror, debet o kredit. Fy blää, vilket glädjedödande arbete, men ett måste. Då klockan var 14 kom jag på att jag ännu inte kammat mig idag, gick omkring i ullsockor och mjukiskläder och såg nog ut som en rejäl kråkskrämma. Tack och lov att ingen kommit på besök till oss idag, de skulle säkert ha dånat av! Men ack, så skönt det är, att bara få se "hur som helst" ut ibland, då man inte behöver åka iväg någonstans.
Nu har siffror snurrat tillräckligt i knoppen, kroppen är belåten efter middagen och kaffetåren och denna härliga tidningshög, också en gåva av Åsa, skall jag sitta och bläddra i ikväll.

Säger till sist! Peace on Earth :)

Kram fr Janet

2 kommentarer:

Davina Ginström sa...

Hej, har just hittat din blogg. Den ser intressant ut! Själv tycker jag bäst om dom dagarna som man kan gå hemma i mjukisar, okammad och bara njuta. Tyvärr kommer dom lite för sällan åt mig. Njut när du kan! Kram från Davina

janets home & decoration sa...

Så trevligt, Davina, att du hittat min blogg! Det är nog så för mig också, att det är så sällan dessa "okammade" dagar kommer....men brukar försöka hålla söndagar till lite mera vilodag/göra god middag dag/familjemys dag (med alla barnen+pojkvänner runt bordet)
Ha så bra och tack för din kommentar :)
Kram fr Janet