onsdag 2 oktober 2013

OKTOBER

Bloggtorka...ja ibland har man så mycket annat på gång, så man hinner inte riktigt med allt som man skulle vilja göra...
Regniga dagar har vi haft och då har jag jobbat i min atelje, som jag placerat i min dotters rum, nu då hon flyttat till Vasa...men på helgerna är naturligtvis rummet hennes. Så blev det oktober och den första oktober fick man även skrapa bilrutan, men vad gör det då solen äntligen visade sig...för visst hade vi en härlig höstdag igår...sådär krispigt i luften, men vindstilla och ännu vackert i naturen. Beslöt att ta en eftermiddagstur till havet och njuta lite.


 En hel del båtar ligger ännu ankrade i Gamla Hamnviken...och igen en gång tänker jag för mig själv, huru härligt det är att bo några meter från detta vackra ställe!

 Fastän jag är mera vår människa...är ju född då, så kan jag ändå tycka, att dessa soliga höstdagar är så vackra...så mycket varma färger i naturen.

Ja, vad annat har jag sysslat med, då jag inte varit här på bloggen. Jo, jag fick min meditations CD, av Eben Alexander, ni minns neurokirurgen, som besökt himlen. Så det har blivit lite meditation varje kväll. Så underbara meditationsövningar ( 4 st )." Everything is a Vibration", "Thinning the Veil", "Shift your Perspective" och "Connecting with Source". Rekommenderar den för alla som vill meditera... ger sådan kraft och energi efteråt, vilket är viktigt även för oss alla som dagligen går omkring och har ont pga av ngn sjukdom. Förståss bra för oss alla i vår vardag, som ofta är fylld av en massa måsten och stress med att hinna med allting...

Kram fr Janet

Inga kommentarer: