tisdag 28 april 2015

HÖGT ÖVER HAVET

Högt över havet, uppe på berget, har min goda vän sitt sommarställe. Helt underbart att bara få sitta på terassen och njuta av havsutsikten...alla dofter, nu när naturen vaknar till liv igen. 
Just idag, tyckte jag att havet var mera glittrande, än någonsin. Kanske just därför, att jag varit så krasslig...och orolig, då jag helt plötsligt inte orkade gå mera än 100 meter och fick bröstsmärtor. Inte blev oron mindre heller, då jag inte kunde sova på sidan i en veckas tid, för att trycket i bröstkorgen blev så jobbigt och värken strålade ut i armen.  
Men jag är OK igen. Ekg visade bra...och några mellanslag för hjärtat i timmen är väl inget att bry sig om, tyckte läkaren...fastän jag aldrig tidigare haft så.
Just då, är det härligt att ha en kär vän, som tar en ut till havet, så man får ladda sina batteri. Just sådana dagar njuter man och gläds åt så lite.
Älskar havet och nära havet, vill jag alltid bo...







Kram fr Janet

Inga kommentarer: