tisdag 14 april 2015

DANSGALA OCH FÖDELSEDAGSFEST

Trodde knappt på mig själv, då jag beslöt att gå på dansgalan i lördags. Jag som dessutom är mega allergisk för svensk dansbandsmusik. Nästan så att jag får spysjuka av att lyssna på det....men, men...dansa älskar jag, så då blev det ett besök till Optima och dansa till Tor Leifs klassiker och Sven Ingvars, eller vad de nu hette....vill du vara min Margareta och guldbruna ögon. Tack och lov spelade de inte "Gråt inga tårar mer för min skull", eller "Ingen ring på fingret", inte heller "Giv mig ungdomen åter" :) det skulle ha varit spysjukevarning!

 Började kvällen med lite Sibelius och annat smått och gott...


 ...så som Ren innerfile', löjrom, gravad sik, franskt lantbröd, champingjoner och lite frukter.

 Hastigt drog jag av mig köksförklädet...hoppade i dansskorna och dansdressen...och snabbt ett foto, innan jag började med make-up, en.

 I baren på Optima, jobbade en bekant, min dotter Evelyn..

 Sen dansade vi flere timmar, så både tårna var sjuka och svetten rann, men attan, så kul vi hade. Tror säkert att det blir flere danskvällar.

I måndags skulle min dotter Evelyns pojkvän firas. Födelsedags kalas...det gillar vi!


                                                                Juliana och Vincent

   Videospel på gång...och jag stör genom att fotografera..

    Födelsedagsbarnet...ett lite annorlunda fotografi.

 Så goda cup cakes, chokladkaka och tårta hade Evelyn bakat.

Benjamins mamma och pappa, samt syskon hade kommit från Kronoby för att fira.


Så har vi i dag fått en ny familjemedlem. Fox Terrier valpen Zelma. helt underbart litet busfru, med en mycket bestämd vilja. Hon har redan bytt hem några gånger på grund av allergier och trots det anpassade hon sig otroligt snabbt i sitt nya hem. Springer efter Bianca, snusar på kattorna men sätter också lite fart på dem. Efter 3 timmar hos oss, sov Zelma och Bianca bredvid varandra...så det verkar lovande, men så är ju Bianca en jättesnäll hund.


Lätt att fotografera detta busfru, var det inte.
Nu är klockan snart midnatt...och tennisbollar rullar längs golvet. Kattorna sitter högt uppe och funderar säkert vad detta  nu är.
Förhoppningsvis får jag sova åtminstone ngr timmar i natt.

Kram fr Janet

Inga kommentarer: