tisdag 6 juli 2010

Golvslipning

Att slipa golv, kan få vem som helst att "gå på knän" och om golvet dessutom är ojämnt, så underlättar det inte situationen. Detta var ett projekt på 4 dagars arbete, in på sena natten, men sedan var 120 kvm björkgolv färdig slipat och behandlat, med golvvax i en ljusbrun färg nyans.


Så här blev resultatet....
Detta är vårt blivande kök, matsal samt allrum. Ett väldigt öppet koncept på ca 70 kvm och en inredningsutmaning....men har det varit en gammal butik, så är det lite öppet. de stora skyltfönstren ut mot gatan gör att man ibland känner sig lite iaktagen...jag får finna en lösning på detta. Fast i och för sig, så tycker jag om det ljusa öppna...och jag kan ju förståss dra ned en rullgardin, ifall jag i höstmörkret vill ha det lite mera privat.
Mera huvudbry blir det dock, att få mina gamla möbler från tidigt 1800-tal att passa in. Mina 3 tonårsflickor och min son vill ha det modernt och mera strikt....men jag har lite svårt, att skiljas från mina gamla "klenoder".

Inga kommentarer: