tisdag 13 juli 2010

FAVORITER HEMMA HOS MIG













Det här var den första riktiga antikviteten, som jag inhandlade för över 25 år
sedan. Egentligen hade jag tänkt åka på en semesterresa, men åkte till Vasa och gick in i en antikvitetsaffär och kom en stund senare ut med denna spegel. Några dagar senare åkte jag till grannstaden, Karleby och hittade där i en antikvitetsaffär "The perfect match" för min spegel. Dit gick mina semesterpengar, men i och för sig...så har jag fått njuta av denna pjäs, som har en skriven plats i mitt finrum, i över 25 år. Spegeln är från ca 1860-talet och konsollbordet från ca. 1890-talet.

Staffordshire hundar har jag alltid tyckt varit så söta...och då jag inte har ngn stor gammal Engelsk öppen spis, så får de stå på konsollbordet.








Madonna o Jesusbarnet är också en av mina favoriter.
Hon är gjord i gjuten koppar, så hon är inte så gammal
Henne hittade jag uppe på vinden i en gammal bond-
gård, som vi köpt allt lösöre från. Vilken tur, att jag
tittade lite extra i en låda, där hon låg. Nu finns även
hon i finrummet på en liten vägg.

Kram fr Janet

Inga kommentarer: