fredag 6 augusti 2010

Halta Lotta

Här är den, trappan, som är orsak till, att jag går med kryckor och ligger med ispåsar på mitt knä. Det är denna trappa, som går upp till"tornrummet", som är mitt sovrum. Vi har diskuterat behovet av ett räcke att hålla i, men jag har tyckt, att kanke onödigt, den är ju ändå rätt smal, så vill man, så kan man hålla i sig vid sidorna....i och för sig, ganska svårt då man håller i mobilelefonen i ena handen och kläderna i andra handen...och det var just på det sättet som jag föll, ngr trappsteg ner. Jag hann bara tänka, "dit for mitt knä", då det vreds till sidan...det gjorde det också, fast inte så farligt. Det är ju ingen fraktura, bara ledbandet...men tillräckligt ont gör det och just nu skulle jag inte alls ha tid med detta. Fast när har man tid, att gå med kryckor?

Varmt lär det bli idag...det känns redan, så huru mycket jag än haltar, så skall jag och simma!

Kram fr Janet

Inga kommentarer: