torsdag 5 augusti 2010

VÅRT KÖK




Så här såg det ut, då vi började renoveringen i vårvintras.
Den gamla köksinredningen var minimal och var inget som fungerade för oss. Det enda som lämnades kvar av det gamla köket var spisenheten, som var väldigt funktionell...lite vitmålning på trädetaljerna och så var den nästan som ny igen.






Nu har vi kommit såhär långt i köksrenoveringen. Inte alls färdigt inrett ännu...men det börjar ta form. Bänkar under fönstret vid frukostbordet, skall ännu tillverkas. Gardiner är ett frågetecken, jag tycker fönstrena i sig själv är så vackra, men kanske jag tänker annorlunda då höstmörkret kommer. Kristallkronan var det första, som hängdes upp, men har egentligen inte sin rätta plats ännu, förrän köksbänkarna är på plats.

Jag känner också, att jag vill "bo in" huset lite, innan allting hängs upp på väggarna, så att jag säkert inte ångrar mig sedan....och att borra i stenväggarna överlämnar jag till Kari, det är
inget jag vågar mig på.


Fotograferar mera sedan, då det är helt färdigt....fast färdigt lär väl ett hus aldrig riktigt bli.


Just nu är det utsidan av huset som står i focus...och det är inte lite arbete med rappningen av den, som Kari har att göra...måsste ju passa på så länge vi har varmt sommarväder.



Kram fr Janet

Inga kommentarer: