torsdag 26 augusti 2010

Spotlight i Jakobstad

Igår var det Spotlight i Jakobstad, eller kulturen och handelns natt. Butikerna håller öppet till 23.00, men det var jag "befriad" från i år, eftersom jag håller sabbatsår med min butik. Så för första gången på många år hade jag möjlighet att uppleva all underhållning, som erbjuds....men vad orkar man göra med ett fortfarande ont knä och säsongens första rejäla förkylning på gång...dessutom duggregn och blåst ...och 8 plusgrader. Ingenting för utomhusevenemang. Fast till Rosenlunds Prästgård gick jag förståss, eftersom Musikhusets elever uppträdde där. Så gjorde även min dotter och hennes rockband( Juliana längst till vänster)...fastän de frös så att tänderna hoppade och fingrarna var alldeles stela. Inte riktigt lätt att dra ett solo på elgitarren i denna obarmhärtiga kyla.
Väl hemkommen var det inget annat som gälde, än varm, varm dusch och varm honung.
Vart försvann vår tropiska värme, så snabbt...för en och en halv vecka sedan var det +31 och nu känns det verkligen som om man kunde tänka sig, att snön kommer snart.
Kram från Janet

Inga kommentarer: