måndag 3 januari 2011

Julen varar in till Påska



....men de va inte sant...
Blogginlägg om Julen, skall väl bli det sista nu, s.a det inte blir ända in till Påska, som jag skriver om Julen.
Kunde inte låta bli på rean, att köpa dessa små vita granar till min vinterträdgård. Ett av inköpen bestod också av vita amaryllis (siden blommor) men väldigt äkta i utseendet, även de till min vinterträdgård. Meningen var nog, att jag skulle inhandla ngn tunika på rea...men det blev inredning i stället.
Så söta blev granarna i vinterträdgården...men så började tankarna gå och samvetet lite knaga, då jag såg på de vita dunaktiga fjädrarna, som granarna var tillverkade av. Måtte de inte vara plockade av ngt levande...tänkte på allt man hört om duntäcken, dunjackor osv. Någon etikett om var de var tillverkade hittade jag inte heller. Lite arg på mig själv...för jag brukar vara så noggrann med att kontrollera sådana saker.
Hoppas jag kommer ihåg bättre till nästa gång...
Annars så tycker jag, att jag börjar få lite mättnad av Julen nu. Skulle gärna kasta ut Julgranen, men den får väl ändå stå inne tills över trettondags helgen. Dock får ljusslingorna på utsidan i smågranar, åtminstone vara tända ända tills januari är slut. De kan gärna lysa upp lite i vintermörkret en tag till.
Kram fr Janet

Inga kommentarer: