måndag 24 oktober 2011

GARAGE INREDNING OCH HÖSTMYS

Renoveringen av garaget har äntligen kommit i gång. Helt tömt har vi inte fått det, så en aning svårt har det varit för Kari, att jobba där bland mina sparade "skatter" eller skräp som andra kanske tycker att det är.
Hur som haver, så är det så roligt att se, då det går framåt...och jag bara väntar på att jag skall få slänga upp franska tapeter, Toile de Jouy, i en grå lila ton på en fondvägg...få upphängt kristall krona i taket...och äkta handknuten semiantik matta på golvet. Jo, det skall bli ett fint garage :)...inte för bilen, men för mig att jobba i och ha en liten shop i.

Isolering är viktig, sa Kari...annars klagar jag säkert på att det är dragit och visst har han så rätt, viktigt för min ryggrads reuma, att det är varmt o gosigt...
Glad är jag att det ändå finns ett relativt stort fönster mot söder i garaget...jag vill ju titta ut också.
Gosigt och mysigt, kan vi också ha i höstmörkret. Det är just denna tid på året, då jag bränner ljus, som bara den.
I vinterträdgårdens fönster lyser Orrefors "hallon" glas lyktor. De har jag en hel hop av, gillar så dessa glas lyktors vackra sken.

Min ny överklädda soffa har fått Toile de Jouy kuddar i svart/vitt... det tog inte ett år som jag fasat, att få det gjort. På det tillfälliga bordet, en pressglas kandelaber, gammal rejäl bricka, samt ett våningsfat i alabaster...alla loppisfynd
Denna vecka har jag mycket på programmet...varje dag och kväll är det ngn kurs, möte eller utbildning. Dessutom skall resten av garaget tömmas...sorteras...kanske ngt slängas, men på kvällarna tänker jag tända ljus och ha det mysigt med en bra bok, eller kanske en virk eller stick söm.
Ha en bra vecka!
Kram fr Janet

Inga kommentarer: