måndag 31 oktober 2011

HJALMAR OCH RUBEN

Har alltid varit en katt älskare, men visst tycker jag även om hundar. Jag har ju en busig dalmatiner, som ni alla vet.
Dessa två underbara herrar, Hjalmar och Ruben, bor hos min äldsta dotter Juliana i hennes lägenhet. För ca 2 månader sedan beslöt hon, att katt skall det va! Inget mysigt hem utan en katt, som spinner i famnen på kvällen och då fick hon Ruben, den lilla rödrandiga Tigern.
För lite mindre än en vecka sedan kom den knappt ett år gamla Hjalmar till hennes hem, pga att en god vän till henne inte kunde ha katt längre. Den bor tillfälligt hos henne, men som ni ser, så tror jag att det blir så, att den stannar hos henne. Redan första kvällen blev Ruben och Hjalmar, så goda kompisar, så de låg och tvättade varandra...och nu myser de ofta tillsammans i sängen.

Ruben är en påhittig liten herreman ännu....nej, jag får inte sitta på bordet, men det är ju så bra utkiks plats. Då Ruben jamar, så låter det som det mest ynkliga lilla pip, som om den inte hade stämband alls, men då den spinner, så får man titta noga efter, så att det inte är ett leijon, som ligger där. Har aldrig hört en katt, som spinner så högt och med ett sådant starkt ljud.
Nyfiken, på min kamera (eller mobiltelefonen, därav den dåliga bildkvaliten) det var den minsann...nästan så att den tyckte det var roligt att bli fotograferad och tittade och tittade in i kameran, för varje foto som jag tog.
Nu blev jag ju själv lite kattungs sjuk, men vi har ju vår gamla frass, Fritioff, så jag får väl nöja mig med den...men kattungar är ju för härliga.

Kram fr Janet

Inga kommentarer: