tisdag 21 februari 2012

THAT`S WHAT FRIENDS ARE FOR


På lördagskvällen var jag och Kari förbjudna att vara hemma...dotter nr 2 fyllde nämligen 18 år och så här i efterskott till alla i grannskapet. Ifall ni trodde det var jag som hade party time med ballonger i fönstret och musik på, så att det skramlade i porslinsskåpen, så kan jag upplysa er om att jag var i grannstaden. Dotterns lilla fest slutade redan kl 23, så jag antar at alla fick sova lugnt.


En trevlig lördagskväll hade jag och Kari med min bästa vän...ni vet en sådan där vän som, " Du och jag, Alfred", som Emil brukar säga. I snart 30 år har vi funnits där för varandra...ibland har världsdelar skiljts oss åt, men kontakten har aldrig brutits. En sådan där god vän, som man kan prata med, ja ni vet...om allt. Är det inte guld värt, säg! Alltid har vi så roligt och många tänker nog säkert, att vi är riktigt fjolliga...så som vi skrattar, så vi nästan kissar på oss....men det bjuder vi på!
Ett gott skratt förlänger livet, det är jag helt övertygad om.


Hittade denna underbara cherry blossom bild på nätet och kom att tänka på att våra körsbärs och äppelträd behöver ju beskäras denna vår. Är det månne för tidigt att klippa bort ngn gren, för att ta in och sätta i blomvasen? Skulle vara så härligt med lite äppelblom inomhus nu.

Kära läsare...sköt om er...sköt om era vänner och framförallt kom ihåg, att säga huru mycket ni betyder för varandra!

Kram fr Janet

Inga kommentarer: