söndag 5 februari 2012

NATURENS KONSTVERK


Hade hoppats på ett lite varmare väder, då jag steg upp denna söndagsmorgon, men inte var det mycket till varmare temperaturer... - 25 grader och t.o.m lite blåsigt, så gör att man gärna stannar på insidan....särskilt om man dessutom haft feber nyligen och fortfarande är krasslig i luftrören. 
Vad roar man sig med då? Jo, åtminstone Kari tog fram kameran och förevigade dessa naturens konstverk från sovrumsbalkong dörren, på bild. Vi har nog inte så här kallt inomhus, nej då, men vi var lite glömska med att isolera balkongdörren inför vintern och eftersom mitt sovrum är som ett "tornrum", så pinar kölden på från alla hörn. Dessa foton är närbilder och är det inte fantastiskt huru is på fönstren kan se ut som konstiga skogar eller blad och löv?



Jag avnjuter kvällarna och ofta också eftermiddagarna med en stor kopp, varm choklad. Hittade en så god organisk cacao från en centrum butik. Vid första klunken gick tankarna, som en raket, bakåt i tiden... till Stockmann tiden i vår lilla stad. På vintereftermiddagar eller på håltimmarna, satt vi ofta på Stockmanns cafè och värmde oss med en stor kopp varm choklad...fast i den koppen fanns det också en stor klick vispgrädde...men det får man lämna bort i denna ålder.


Ha en skön söndag, kära läsare...och till kvällen blir det spännande i Finland! Jag hoppas på en sympatisk, behaglig och hjärtlig president och vem som står vid hans sida, som partner, bryr jag mig inte ett dugg om...även jag har ändrat mig, som så många andra i Finland. Håller tummarna!

Kram fr Janet

Inga kommentarer: